whatsapp

Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Homebed

Onze online aankopen zijn gewaarborgd met de wet koop op afstand. Deze wet beschermt je als klant op afstand gesloten overeenkomsten, zoals bij aankoop via internet.


Corona Maatregelen blijven zolang Corona niet verdwijnt

Let op: 

Wegens corona brengen we al onze artikelen tot aan de voordeur. Indien het een flat betreft ( bezorging tot aan de voordeur van portiek). Wij betreden geen enkele woning. Graag begrip hiervoor en geen druk op onze medewerkers. 

Wij houden ons aan de 1,5 meter afstand. Ondanks alle ellende bezorgen wij en hopen we op medewerking van onze klanten.

Blijf gezond in deze moeilijke tijd!


Wanneer gebruikmaking?

Onze online verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod op www.homebed.nl en op iedere overeenkomst op afstand tussen jou en Homebed. Door het plaatsen van een bestelling via onze webshop, stem je in met de toepasselijkheid en inhoud van deze online verkoopvoorwaarden. De online verkoopvoorwaarden zijn voor iedereen toegankelijk via www.homebed.nl button algemene voorwaarden.

Onze bedrijfsgegevens:

Homebed

Energieweg 10

6662 NS Elst

Telefoonnummer: 0481 700 209

E-mailadres: info@homebed.nl

KvK-nummer: 69185646

Btw-identificatienummer (BTW-ID): NL002191119B05

 

Klantenservice

Bij vragen, opmerkingen en klachten kun je contact opnemen met onze Klantenservice. Wij staan je graag te woord en te hulp.

• Per telefoon: De medewerkers van onze Klantenservice zijn op ma,di en do  09:00-14:00  wo en vrij 09:00-12:30 bereikbaar voor al je vragen. Op zaterdag en zondag zijn wij gesloten. Op deze dagen vinden onze leveringen plaats. We zijn bereikbaar op telefoonnummer 0481 700 209. U kunt ons ook appen op 06 38 55 66 08. App berichten worden doorgaans 24/7 beantwoordt. 

• Per e-mail: Je kunt ons natuurlijk ook altijd een e-mail sturen. Mail je vraag naar info@homebed.nl en wij beantwoorden hem zo snel mogelijk.

• Per post: Homebed, Energieweg 10, 6662 NS Elst.

 

 

 

 

Een bestelling plaatsen

Aanbod

Bij ieder product dat op www.homebed.nl staat, zijn de volgende gegevens vermeld:

• De prijs van het product. Deze prijs is inclusief btw.

• Als het een tijdelijke aanbieding is: de geldigheidsduur van de vermelde prijs.

• De eventuele bezorgkosten. Deze zijn inclusief btw (zie ook ‘Bezorging’).

• Of een herroepingsrecht van toepassing is (zie ook ‘Herroepingsrecht en klachten’).

• Een omschrijving van de belangrijkste productkenmerken.

• De garantietermijn.

• Mogelijkheid tot montage en eventuele bijproducten. 

Heb je vragen over een product? Dan kun je terecht bij onze Klantenservice of in onze winkel.

Plaatsen van je bestelling

Een bestelling plaatsen via www.homebed.nl is heel eenvoudig. Met de winkelmand kun je gemakkelijk bestellen. Tijdens het bestelproces kun je kiezen voor de datum van bezorging onder het knopje opmerkingen. Wij garanderen niet dat we kunnen bezorgen op de dag van uitgekozen bezorgdatum. De meeste orders worden via onze eigen bezorgdienst geleverd. Dat betekent dat het veelal binnen twee weken geleverd kan worden. Zijn er bijzonderheden omtrent het bezorgen van je bestelling? Geef die dan door aan onze Klantenservice.

Aanbetaling

Bij online bestellingen hanteren wij een volledige betaling van het aankoopbedrag. Deze kun je veilig en eenvoudig voldoen met iDEAL, bankoverschrijving, of Visa/ Master card. Na de aanbetaling zetten wij je bestelling direct in gang. Zo zorgen we dat je zo snel mogelijk van je aankoop geniet.

Bevestiging van je bestelling

Direct na je bestelling ontvang je via e-mail, sms of whatsapp een orderbevestiging. Hierop staat onder andere het ordernummer. Dit nummer is belangrijk als je vragen hebt over je bestelling. De aankoop, oftewel overeenkomst op afstand, komt tot stand op het moment dat je de orderbevestiging ontvangt. Heb je geen orderbevestiging gekregen? Controleer dan eerst of deze in je spambox terechtgekomen is. Als dat niet het geval is, neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij controleren dan of we je bestelling ontvangen hebben.

Bezorgadres wijzigen

Het wijzigen van je bezorgadres is mogelijk. Soms spreken we in dit geval in overleg met jou een nieuwe bezorgdatum af. De reden is dat we de bezorgingen inplannen per postcodegebied, waardoor we de planning moeten aanpassen als het bezorgadres wijzigt.

 

 

Bestelling wijzigen

Een wijziging van je bestelling kun je tot een week voor de afgesproken bezorgdatum aan ons doorgeven. Neem hiervoor contact op met onze Klantenservice. Het kan zijn dat we in overleg met jou een nieuwe bezorgdatum afspreken.

Bestelling annuleren

Je mag je online aankoop zonder opgave van reden kosteloos annuleren. Dit kan alleen als je bestelling nog niet is bezorgd en je aan de volgende voorwaarden voldoet:

• Laat ons schriftelijk weten dat je de online aankoop, oftewel de koop op afstand, annuleert. Die doe je door een e-mail te sturen naar info@homebed.nl of door een brief te sturen aan onze Klantenservice.

• Het product is niet speciaal voor jou aangepast. Bij producten die op maat gemaakt zijn, kunnen wij de bestelling niet kosteloos annuleren.

Bezorging

Bezorggebied

Homebed bezorgt in heel Nederland ( Voor Waddeneilanden neem contact op met onze klantenservice) in België en in een gedeelte van Duitsland. Neem contact op met de klantenservice voor bezorging in België en Duitsland.

Bezorgkosten

Homebed is altijd op zoek naar de beste kwaliteit voor de laagste prijs. Dit geldt ook voor de bezorging van jouw nieuwe aankoop. Voordat je een bestelling plaatst zie je precies wat de bezorgkosten zijn.

Bezorgadres

Je bestelling wordt bezorgd op een adres naar jouw keuze.

Bezorgen van je bestelling

Om de bezorging zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij je ons vooraf te laten weten of er bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij de bezorging. Let wel; wij bezorgen onze producten tot aan de voordeur. Onze bezorgers betreden geen woning. Dit in verband met privacy en hygiëne redenen.

Denk aan de volgende zaken:

• Kan de bestelbus je woning goed bereiken? Is er sprake van opengebroken straten of binnensteden die afgesloten zijn voor autoverkeer?

• Zijn de producten bestemd voor je slaapkamer? Ga dan na of deze goed bereikbaar is. Is het trapgat bijvoorbeeld ruim genoeg? Indien door bijvoorbeeld een te smal trapgat een boxspring met moeite de slaapkamer in gaat en er schade is ontstaan aan uw muren en/ of de boxspring zijn wij niet aansprakelijk voor de schade. 

• In het geval van een flat of een bovenwoning: hoe kunnen de bezorgers je woning bereiken? Is er een lift aanwezig? Het is mogelijk dat bepaalde bijzondere omstandigheden leiden tot extra kosten, bijvoorbeeld het huren van een lift. Deze zijn dan voor de rekening van de klant. Het is erg belangrijk dat je ons van tevoren informeert over dit soort omstandigheden. Zijn wij hiervan niet op de hoogte? Dan kan Homebed niet aansprakelijk gesteld worden voor de negatieve gevolgen hiervan. 

 

Montage

Wij kunnen onze producten ook monteren. De montagekosten zijn afhankelijk van uw woonplaats en het door u gekozen product. Bij tv meubilair, jaloezieën, dressoirs, kledingkasten en bedden monteren wij het product in het geheel. Bij keukens en badkamermeubelsets monteren en hangen wij het houtwerk op. Het water- en leidingwerk doen wij niet. Deze moeten door de klant gedaan worden met behulp van een loodgieter of een ander vakspecialist. Daarnaast installeren wij bij de keukens geen apparatuur. Ook hiervoor zult u een erkend installateur/ elektricien moeten inschakelen. 

Levertijd

De producten op www.homebed.nl hebben doorgaans een korte levertijd. De vermelde levertijd gaat in op het moment dat je van ons een orderbevestiging ontvangt. Bestel je meerdere producten dan is het bezorgmoment afhankelijk van het product met de langste levertijd omdat je bestelling in één keer geleverd wordt. In de orderbevestiging staat op welke datum of in welke week de bestelling bij jou wordt bezorgd. Bij uitzonderlijke drukte zoals feestdagen of door andere omstandigheden kan het gebeuren dat het helaas niet mogelijk is om je bestelling binnen de aangegeven levertijd te bezorgen. Is dit het geval? Dan ontvang je hiervan bericht

Levering

Zorg ervoor dat je op de dag van bezorging thuis bent voor het in ontvangst nemen van je bestelling. Eén dag voor de bezorgdatum is bekend in welk tijdvak de bestelling bij je bezorgd wordt. Bekijk hiervoor je mailbox of telefoon. Als door onverwachte omstandigheden niet op de afgesproken dag kunnen bezorgd kan worden, laten wij dit zo snel mogelijk weten. Wij vragen daarom om een telefoonnummer waarop onze chauffeur je altijd kan bereiken.

 

Tijdstip van bezorging

Eén dag voor de bezorgdatum is bekend in welk tijdvak de bestelling bij je bezorgd wordt. Dag van te voren sturen we je een sms/ app bericht en/ of een email. Mede door de drukte op de wegen is het onmogelijk om precies te zeggen hoe laat de bezorgers bij je aanbellen. Daarom vermelden wij een periode van drie uur waarin je ze kunt verwachten. Natuurlijk doen wij ons uiterste best de bestelling binnen de aangegeven tijdsperiode te bezorgen. Dit is echter geen garantie. Hieraan kun je dan ook geen rechten ontlenen.

Bij bezorging via de post, kunnen wij je helaas niet exact informeren over de bezorgdatum en -tijd. Normaal worden deze producten binnen vier werkdagen na aankoop bezorgd. Doorgaans ontvang je wel een Track & Tracenummer, waarmee je de bezorging door de pakketdienst kunt volgen. Ben je niet thuis? Wij gaan ervan uit dat je op het afgesproken bezorgtijdstip thuis bent. Is dit onverhoopt niet het geval? Dan probeert de bezorger je telefonisch te bereiken. Lukt dit ook niet, dan krijg je een kaartje in de bus. Bel vervolgens onze Klantenservice voor een nieuwe bezorgafspraak. Houd er rekening mee dat dit later kan zijn dan de oorspronkelijk overeengekomen bezorgdatum.

Controle van je bestelling bij bezorging

Bij het bezorgen van de producten, loopt de bezorger de producten met je na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten bezorgd en volledig zijn. En dat deze in goede staat verkeren. Constateer je gebreken of beschadigingen? Geef dit dan duidelijk aan. De bezorger noteert dit, maakt foto’s en wij lossen het vervolgens zo snel mogelijk op. Als alles in orde is, vraagt de bezorger je de factuur te ondertekenen en het eventueel nog verschuldigde bedrag contant of per pin te betalen.

Wordt je bestelling per post bezorgd? Controleer dan zelf ook goed of alle bestelde producten bezorgd zijn en of alles in orde is. Tref je gebreken of beschadigingen aan, neem dan contact op met onze Klantenservice.

Betalen bij bezorging

Als je een deel van het aankoopbedrag hebt aanbetaald, dan voldoe je het resterende bedrag bij bezorging. Je kunt dit resterende bedrag alleen betalen in contanten of per pin.

 

Herroepingsrecht en klachten

Je herroepingsrecht

Tot veertien dagen na bezorging kun je de online aankoop, oftewel de koop op afstand, zonder opgave van reden ontbinden. Dit kan alleen als je aan de volgende voorwaarden voldoet:

• Je laat ons binnen veertien werkdagen schriftelijk weten dat je de koop op afstand ontbindt. Stuur hiervoor een e-mail naar info@homebed.nl of een brief naar onze Klantenservice.

• Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.

• Het product is ongebruikt en niet gemonteerd.

• Het product is niet speciaal voor jou aangepast. Wij vinden kwaliteit en hygiëne erg belangrijk.

Daarom kunnen wij teruggezonden producten die uitgepakt, gebruikt of beschadigd zijn niet terugnemen. Wij garanderen onze klanten namelijk altijd een nieuw en schoon product. Niemand vindt het prettig als een matras of beddengoed al gebruikt is. Bij gemonteerde producten geldt dat deze er als gevolg van de montage en demontage niet meer als nieuw uitzien. Ook ge(de)monteerde producten kunnen wij dus niet retour nemen.

 

De voorgaande voorwaarden gelden natuurlijk niet als je klacht over het product binnen de wettelijke garantie of de (Extra) Homebed Garantie valt. Als je ons laat weten dat je de koop op afstand wilt ontbinden, nemen wij dit gelijk op in onze administratie. Het totale aankoopbedrag wordt binnen veertien dagen na ontbinding op je rekening teruggestort. Terug storting vindt alleen plaats als het product door Homebed in ontvangst is genomen. De klant is zelf verantwoordelijk voor het retourneren van het product. Moeten wij het product ophalen dan komen daar extra retourkosten bij. Is het product met de post bezorgd? Stuur het product dan zelf terug naar Homebed. Portokosten voor de verzender. 

 

 

Klachten

Heb je een klacht? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij doen ons uiterste best om je klacht op te lossen.

 

Betalen bij een klacht

Heb je bij de bezorging een gegronde klacht over een deel van je bestelling? Als je na ontvangst een probleem constateert zowel bezorging alsook een eventuele montage, neem dan direct contact op met onze Klantenservice.

Garantiebepalingen

Je wettelijke rechten De Nederlandse wetgeving biedt je als klant bepaalde wettelijke rechten voor het geval dat de bezorgde producten niet aan de overeenkomst voldoen. De onderstaande garantiebepalingen houden deze wettelijke rechten intact en zijn dus geen beperking van je wettelijke rechten.

Start van de garantietermijn

De garantietermijn gaat in op het moment dat je de bestelling in ontvangst hebt genomen.

Garantievoorwaarden

Wil je aanspraak maken op de Homebed Garantie? Dan gelden de volgende voorwaarden:

• Je kunt aantonen dat je het product hebt gekocht bij Homebed.

• Het product is onbeschadigd en schoon.

• Het product is gebruikt volgens de instructies.

• Je stelt Homebed binnen een gepaste tijd nadat je een gebrek hebt ontdekt op de hoogte via onze Klantenservice. Verder gelden de voorwaarden die hieronder zijn vermeld.

Garantie

Je mag verwachten dat de bezorgde producten de eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan je de aanwezigheid niet hoeft te betwijfelen. In overleg met Homebed kan bij het sluiten van de overeenkomst schriftelijk vastgelegd worden dat de bezorgde producten ook de eigenschappen moeten bezitten die nodig zijn voor een bepaald bijzonder gebruik ervan. In dat geval mag je ook verwachten dat de bezorgde producten de eigenschappen bezitten die voor dit bijzondere gebruik nodig zijn en gelden de wettelijke rechten die de Nederlandse wetgeving je biedt ook voor het ontbreken van eigenschappen die nodig zijn voor dit overeengekomen bijzondere gebruik. Homebed kan in dat geval echter wel bepalen dat de onderstaande aanvullende garantietermijnen en -bepalingen niet gelden voor het ontbreken van deze eigenschappen. Dit wordt schriftelijk vastgelegd bij het sluiten van de overeenkomst. Materialen als hout en stof blijven werken door verschillen in temperatuur. Er kan verkleuring optreden door licht. Homebed kan niet aansprakelijk gesteld worden voor problemen die ontstaan door deze producteigenschappen. Als een bezorgd product niet aan de hiervoor bedoelde verwachtingen voldoet, gelden de wettelijke rechten volgens de Nederlandse wetgeving. Daarnaast gelden bij een gegronde klacht de onderstaande aanvullende garantietermijnen en -bepalingen. Deze gelden ook wanneer wij niet aannemelijk kunnen maken dat geconstateerde gebreken een gevolg zijn van niet normaal of onzorgvuldig gebruik van de producten. Deze garantietermijnen en -bepalingen gelden niet voor het ontbreken van eigenschappen die nodig zijn voor een met Homebed overeengekomen bijzonder gebruik, tenzij dit schriftelijk met Homebed overeengekomen is. Bij een gegronde klacht kun je, boven op de bovengenoemde wettelijke verplichting, op het volgende rekenen:

• Tot één jaar na de bezorgdatum zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, volledig voor rekening van Homebed.

• Vanaf één tot twee jaar na de bezorgdatum is twee derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Homebed.

• Vanaf twee tot drie jaar na de bezorgdatum is een derde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Homebed.

• Vanaf drie tot vier jaar na de bezorgdatum is een vierde van de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor rekening van Homebed.

 

Na het verstrijken van de garantietermijn die op het betreffende product van toepassing is, zijn de kosten van reparatie of vervanging, met inbegrip van vracht- en voorrijkosten, voor je eigen rekening. Als je een klacht hebt, wordt eerst beoordeeld of die klacht te verhelpen is, bijvoorbeeld door het product te repareren. Als dit niet mogelijk is, proberen wij zo snel mogelijk het product te vervangen. Wanneer wij een product vervangen, gaat de garantietermijn niet opnieuw in maar geldt de garantietermijn vanaf de datum waarop wij het oorspronkelijke product bezorgd hebben.

Extra garanties

Bij Homebed staan we achter de kwaliteit van onze gehele collectie. Al onze producten worden uitvoerig getest en bestaan uit degelijke materialen. Op de meeste artikelen geldt een fabrieksgarantie van een jaar, twee jaar, drie jaar of vier jaar. Zie hiervoor de artikelomschrijving. Wil je toch extra garantie, neem dan contact op met onze klantenservice.